متولدین چه سالی به بعد می توانند در دانشگاه فرهنگیان ثبت نام کنند ؟
نوشته شده توسط : کنکور نویس

یکی از مهم ترین شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ، شرط سنی است و علاقه مندان باید علاوه بر شرکت در کنکور سراسری و مصاحبه دانشگاه ، از شرط سنی لازم نیز برخوردار باشند. شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان 1402 احتمالا همانند سال قبل باشد و تغییراتی در این شرط اعمال نشود اما برای بررسی قطعی تر این موضوع که آیا در کنکور 1402 شرط سنی دانشگاه فرهنگیان تغییر خواهد کرد یا خیر ، باید منتظر اطلاعیه های دانشگاه و همچنین سازمان سنجش آموزش کشور باشیم.یکی از درخواست های داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان افزایش سقف سنی تا 24 است که گفته می شود فقط برای دو سال بوده است. آیا این موضوع دائمی شد؟

نوبختی: موضوع افزایش سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان چندین بار در شورای عالی آموزش و پرورش مطرح شد و رأی قاطع هم آورد که 24 سال شود و ان‌شاءالله این 24 سال قطعی است.

رنگ‌آمیز طوسی: این موضوع در مباحث قبل از دستور جلسات شورای عالی آموزش و پرورش مطرح شد؛ به دلیل آن ارجاعات که داوطلبان با ما داشتند و خیلی اصرار داشتند که افزایش سقف سنی صورت گیرد و فرصت دوباره برای شرکت در دانشگاه فرهنگیان فراهم شود، ما نیز این مسأله را چندین بار مطرح کردیم.

دانشگاه فرهنگیان به دلیل امنیت شغلی که برای داوطلبای کنکوری داره، مورد توجه خیلی از متقاضیای کنکور سراسری قرار گرفته، اما این دانشگاه به خاطر ظرفیت محدود و تعداد بالای متقاضیانی که داره، شرایط خاصی رو برای پذیرش دانشجو در نظر گرفته و فقط کسایی که همه اون شرایط رو داشته باشن، می تونن متقاضی انتخاب این دانشگاه بشن.شرط سنی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۲ داشتن سن حداکثر 24 سال تمام در بدو ورود به دانشگاه است.

دانشگاه فرهنگیان هر ساله از طریق کنکور سراسری در رشته های ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان با توجه به نیاز خود دانشجو پذیرش میکنه و با توجه به مزایای ویژه ای که حین تحصیل و پس از فارغ التحصیلی در اختیار دانشجویان و دانش آموختگان خودش قرار میده، بسیاری از داوطلبای کنکوری علاقه مندن که از این دانشگاه پذیرش بگیرن.

یکی از مهم ترین شرایط این دانشگاه برای پذیرش داوطلبان، شرط سنی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۲ برای پذیرش داوطلبای کنکور سراسریه. از اونجایی که خیلی از داوطلب ها نمی دونن شرط سنی تربیت معلم چقدره، متولدین چه سالی می تونن متقاضی پذیرش در این دانشگاه باشن و امکان افزایش شرط سنی وجود داره یا نه، در ادامه این مقاله در مورد شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان کنکور 1402 توضیح داده و به بررسی جزئیات اون پرداختیم.

 

شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۲

دانشگاه فرهنگیان به دلیل این که به دنبال پذیرش نیروی جوان و کارآمد برای آموزش محصلان آینده کشورمونه علاوه بر پذیرش به صورت نیمه متمرکز و برگزاری مصاحبه علمی و عقیدتی، شرایط خاص و ویژه ای رو هم برای پذیرش دانشجو قرار داده. با این حال از اونجایی که دانشجویان فرهنگیان یا تربیت معلم سابق موظف به گذروندن تعهد شغلی خودشون به میزان دو برابر مدت زمان تحصیلشون هستن، نمی خوان که سن این افراد در زمان تعهد بالا باشه، پس یکی از این شرایطی که باعث محدود شدن انتخاب این دانشگاه از طرف متقاضیان شده محدود کردن شرط سنی پذیرش دانشگاه تربیت معلمه.

 

، یعنی داوطلبایی که حتی یک روز بزرگ تر از زمان شرط سنی این دانشگاه باشن حق ثبت نام و انتخاب رشته برای اون رو ندارن و در صورت انتخاب رشته های این دانشگاه، حتی اگه سایر شرایط پذیرش دانشگاه تربیت معلم رو هم داشته باشن هیچ کدوم از اون شرایط مورد بررسی قرار نمی گیره.

 

بنابراین شرط سنی دانشگاه فرهنگیان کنکور 1402 داشتن حداکثر سن 24 سال در بدو ورود به دانشگاهه، یعنی متولدین 1377/07/01 به بعد می تونن متقاضی ثبت نام دانشگاه فرهنگیان بشن. توجه داشته باشین که اگه تغییری در این موارد ایجاد بشه و شرایط سنی کم یا زیاد بشه مطالب لازم اطلاع رسانی شده و شروط گفته شده هم به روز رسانی میشه. اگه میخواین اطلاعاتی در مورد ثبت نام تربیت معلم بدون کنکور بدست بیارین، میتونین مقاله زیر رو مطالعه کنین.

سعی کردیم در جلسات نظر موافق همکاران را در شورای عالی آموزش و پرورش جلب کنیم و این قضیه تمام شده است و افزایش سقف سنی تا 24 سال تصویب شد و تا زمانی که نقضش اعلام نشده است، پایدار است.

دانشگاه فرهنگیان هر ساله از طریق کنکور سراسری رشته های ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان ، در رشته های تربیت معلم خود دانشجو پذیرش می کند و با توجه به مزایای ویژه ای که حین تحصیل و پس از فارغ التحصیلی در اختیار دانشجویان و دانش آموختگان خود قرار می دهد ، بسیاری از داوطلبان کنکوری علاقه مندند که از این دانشگاه پذیرش بگیرند.

دانشگاه فرهنگیان در مقابل مزایایی که دارد ، برای پذیرش دانشجو نسبت به سایر دانشگاه ها شرایط سخت تری دارد و تنها داوطلبانی که تمام شرایط را داشته باشند ، مجاز به انتخاب رشته این دانشگاه خواهند بود. یکی از شرایط مهم انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ، دارا بودن شرط سنی است و طبق آخرین اطلاعیه های رسمی دانشگاه و سازمان سنجش ، شرط سنی این دانشگاه 24 سال تمام است.





:: برچسب‌ها: دانشگاه فرهنگیان ,
:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: